Presidenten

söndag 8 september 2019

Gerhard Lilliestierna

Hösten en nystart

Nu startar vi en ny Rotaryhöst efter en lång och skön sommar. Hoppas ni alla haft det härligt och är riktigt utvilade. När jag kör förbi åkrarna hemma i Skaraborg, ser jag hur bönderna sliter dag och natt för att få in skörden i tid. Förra året blev ett katastrofår på grund av torkan och alla bränder, i år väntas en rekordskörd till glädje för alla som sliter på åkrarna. Saker förändras ständigt och ibland är världen upp och ner, Brexit, proteserna i Hongkong, mycket händer runt om i världen som vi inte kan påverka.

Den gemenskap vi skapat i vår Rotaryklubb är något vi ska vara rädda om. Att varje fredag möta goda kamrater, dela erfarenheter, ha trevligt och få inspiration samt lite bildning är en stor ynnest. Jag känner mig lyckligt lottat och tacksam över att få förtroendet att vara president ytterligare en termin. Låt oss göra den till den bästa terminen hitills. Jag citerar Ellen Key som sa; "Bildning är det som blir kvar när vi glömt vad vi lärt oss".